ACTIVITĂŢI ŞI PROIECTE

INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN  NEAMȚ                                                                        
  INSPECTOR ȘCOLAR GENERAL,
           STAN VIOREL
                                                                                            INSPECTOR ȘCOLAR  RESPONSABIL
                                                                                                      CU ACTIVITATEA EDUCATIVĂ,
                                                                                                            VASILIU DINU EUGEN
                                                                           
             
P R O I E C T      E D U C A Ţ I O N A L

 1. TITLUL PROIECTULUI:  „Trăiește în diversitate, fii activ în comunitate”
2. TIPUL PROIECTULUI: proiect județean
3. ORGANIZATORI : Clubul Pro-educația - Colegiul Tehnic Danubiana„ Roman
4. PARTENER : Inspectoratul Școlar Județean Neamț
5. COLABORATORI: Liceul Tehnologic „Vasile Sav” Roman, Colegiul Tehnic ”Petru Poni” Roman, Colegiul de Industrie Alimentară ”Elena Doamna” Galați, Liceul Teoretic ”Vasile Alecsandri„ Săbăoani, Colegiul”Grigore Antipa” Bacău, Liceul cu Program Sportiv, Roman, Colegiul Tehnic ”Miron Costin”, Roman, Liceul Tehnolocic ” Ion Ionescu de la Brad” Horia.
6. COORDONATORI  PROIECT: prof. Horga Cristina, prof. Netedu Eva, prof. Ștefănucă Gabriel Valentin, prof. Ungureanu Doina, prof. Morărița Ionela, prof. Guțoi Roxana, prof. Neagu Beatrice, prof.consilier Molodoi Silvia, prof. Frâncu Irina, prof. Butnariu Elena.
7. DURATA  PROIECTULUI: anul școlar 2013-2014
8. DESCRIEREA  PROIECTULUI:
Proiectul cuprinde un ansamblu de activități cu caracter educativ ce vizează dezvoltarea spiritului civic, exersarea atitudinilor democratice, formarea spritului de solidaritate, asumarea responsabilităţilor sociale și presupune implicarea profesorilor și elevilor din școlile partenere în  activitățile propuse.
9. ARGUMENT:
Educația omului este autentică atunci  când se bazează pe un sistem axiologc individual ce include repere morale și valori fundamentale constante care se sitează deasupra perisabilității și facticității cotidiene și consolidează sentimentul responsabilității și autonomiei personale. În acest sens proiectul propus  este o formă de apropiere de lumea valorilor autentice și de căutare a acestora în mediul social, școlar, comunitar căci este știut faptul că reverberațiile și consecințele  educației se prelungesc în timp, peste generații, peste indivizi. Valorile  corect interiorizate, captează noi valori, se amplifică și trezesc noi speranțe, noi căutări. Ele nu ancorează indivizii și omenirea în efemeritate, în limitele unui perimetru existențial îngust, ci îi proiecteaza înspre viitor.
Pornind de la aceste premise proiectul propus se bazează pe o stadialitate în procesul îndrumării educative prin diferite strategii educaționale care implică modalități specifice de formare și dezvoltare, exersarea unor modele de comportament, formarea/ interiorizarea unor deprinderi, implicarea elevilor în programe de promovare a normelor prosociale şi dezvoltare socială în afara şcolii, simularea unor situaţii de relaţionare socială, negociere, convingere, contraargumentare, rezolvare de probleme comportamentale, formarea spiritului civic, asumarea responsabilităților sociale.
 10. SCOPUL  PROIECTULUI:
Scopul principal al proiectului este reprezentat de promovarea conceptelor unui stil de viaţă activ social, bazat pe solidaritate, parteneriat, cooperare, toleranţă, unitate în diversitate, voluntariat, implicare în comunitate.
 11. OBIECTIVELE  PROIECTULUI:
  • realizarea unor activităţi comune prin implicarea elevilor şi profesorilor;
  •   sensibilizarea şi implicarea elevilor din cele două unităţi şcolare în acţiuni ce vizează dezvoltarea spiritului civic, exersarea atitudinilor democratice, formarea spritului de solidaritate, asumarea responsabilităţilor sociale etc.
  •   dezvoltarea la elevi a abilităților de interrelaționare și utilizare a informației
  •   promovarea valorilor morale, a atitudinii pozitive față de sine și recunoașterea unicității fiecarei persoane
  •  sporirea  motivației și interesului elevilor pentru învățare prin conștientizarea transferului de abilități și  cunostinte dintre activitatea școlară și viața reală
12. BENEFICIARI:
  •  grupul ţintă
  • elevi din invăţământul liceal
  •  părinţi
  • cadre didactice
  • instituţiile partenere şi alți colaboratori din proiect
13. RESURSELE  PROIECTULUI:
 Resurse umane: echipa de proiect,  elevi, părinţi, colaboratori
Resurse materiale: spaţiile de învăţământ din şcoli, calculator, imprimantă, aparat foto, retroproiector,  materiale auxiliare consumabile, CD / DVD
 14. ACTIVITĂŢILE PROIECTULUI:
  •   Lansarea proiectului - noiembrie 2013
  •  Înființarea grupurilor de acțiune în fiecare şcoală şi stabilirea elevilor participanţi la activităţi- noiembrie 2013
  •  ”Patriotismul este o stare de spirit„ – expoziţii de desene şi creaţii ale elevilor care să exprime spiritul patriotic şi program artistic dedicat zilei de 1 Decembrie - decembrie 2013
  •  Concurs regional de eseuri - ” Gândește liber” cu  tema ”Valorile și principiile democrației” - ianuarie 2014
  •  Seminar cu tema ”Destinul omului în penumbra civilizației”- dezbateri pro şi contra – februarie  2014
  •  Sesiune de comunicări şi referate cu tema ” Învață să economisești și să investești” Martie 2014
  •  Concurs județean interdisciplinar de cultură generală ”Călătorie prin univers” în memoria prof. Cătălin Acsinte din domeniile geografie, istorie, biologie, fizică, chimie - aprilie 2014
  • Simpozion judeţean ” Arta reușitei personale și profesionale„ -  aprilie 2014
  •  Acţiune de voluntariat ” Solidaritatea înseamnă umanitate”- mai 2014
 15. REZULTATE: 
  •   elaborarea  unor pliante, broșuri, postere, mape, diplome, teste, fișe, afișe, reviste, chestionare etc
  • schimb de materiale didactice între scolile implicate in proiect
 16. EVALUAREA  PROIECTULUI:
  •  monitorizarea se va organiza de catre coordonatori  pe tot parcursul derularii parteneriatului urmărind concordanța dintre scopul, obiectivele și activitățile în derulare, precum și respectarea termenelor de realizare a activităților;
  •  aplicarea parteneriatului  va fi urmarită în fiecare etapă;
  •  efectul schimbului de informații asupra elevilor va fi evaluat pe baza unor chestionare  la final de proiect.
                                                                               

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu