CLUBUL PRO-EDUCAŢIA


Clubul PRO-EDUCAŢIA a fost înfiinţat  în anul 2008 , în cadrul  Colegiului Tehnic „Danubiana” Roman, fiind format dintr-o echipă  de elevi şi profesori ai şcolii. Membrii  Clubului PRO-EDUCAŢIA  desfăşoară  activităţi culturale,artistice şi educative ,organizate în afara planului de învăţământ şi a curriculumului şcolar, care au o valoare instructivă şi formativă deosebită pentru toţi cei participanţi.  
Odată cu întemeierea clubului, s-a adoptat şi un regulament de funcţionare a clubului, respectat de către toţi membrii acestuia. Astfel, pentru buna funcţionare a clubului a fost ales un Consiliu de Conducere, format din preşedinte, secretar general (profesorul/profesorii coordonatori), secretar cu probleme organizatorice, purtător de cuvânt. Consiliul de Conducere are dreptul de a aduce noi amendamente regulamentului de funcţionare şi de a conduce prin ordonanţe. Atribuţia specială a acestuia este alegerea şi numirea unor membri de onoare (propuşi sau nu de ceilalţi membri).

Activităţile desfăşurate în cadrul clubului PRO-EDUCAŢIA oferă posibilitatea elevilor :
  • să aprofundeze cunoştinţele primite la orele de curs, să le descopere înţelesuri noi;
  • să le integreze în ansamblul cunoştinţelor pe care le au;
  • să revigoreze spiritului civic şi a mentalităţilor comunitare prin promovarea valorilor de   solidaritate, generozitate;
  • să participe la întâlniri cu personalităţi din diverse domenii, cu participanţi la mari evenimente locale;
  • să responsabilizeze elevii şi cadrele didactice prin implicarea în acţiuni de voluntariat;
  • să vizioneze filme educative;
  • să organizeze concursuri, spectacole şi sărbătorirea unor aniversări locale şi naţionale;
  • să publice articole şi comunicări ştiinţifice într-o revistă proprie.
 Activitatea clubului este orientată pe organizarea acţiunilor, contactarea şi asigurarea prezenţei grupurilor ţintă, întocmirea documentelor de lucru, participarea efectivă la activităţi, evaluarea şi diseminarea rezultatelor fiecărei acţiuni, valorificarea materialelor informative distribuite.
Întâniri periodice a echipei de proiect, comunicarea cu partenerii pe problematica proiectelor  pentru identificarea nevoilor de formare-subiecte, tematică de interes, stabilirea regulilor, forme de desfăşurare, formarea deprinderilor de gândire critică, de a asculta şi interpela concret, pentru formarea deprinderilor de a selecta informaţia şi a lua decizii fundamentate, de a comunica eficient, de a sesiza probleme şi a căuta soluţii.

Obiectivele principale ale clubului sunt acele domenii în care se materializează activitatea membrilor săi:
  •   Iniţierea şi susţinerea de conferinţe, colocvii, seminarii, eseuri pe teme diverse;
  •  Facilitarea vizitelor la instituţiile de cultură locale şi naţionale;
  •  Creşterea stimei de sine în rândul elevilor;
  •   Realizarea de parteneriate cu alte unităţi de învăţământ;
  • Întărirea parteneriatului şcoală- comunitate locală;
  • Cercetarea în domeniul culturii şi al artei etc;
  •  Participarea la activităţi, proiecte ecologice;  
  • Editarea unei reviste sub egida clubului .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu