23 februarie 2014

PATRIOTISMUL ESTE O STARE DE SPIRIT



       Unirea de la 1 decembrie 1918 reprezintă evenimentul principal al istoriei României şi totodată realizarea unui deziderat al locuitorilor graniţelor vechii Dacii, unirea Transilvaniei cu România.
         Această zi specială a fost marcată de membrii Clubului Pro-Educaţia printr-o activitate cu titlul: „Patriotismul este o stare de spirit”, care a cuprins o expoziţie de desene şi creaţii ale elevilor dedicată zilei de 1Decembrie şi un program artistic realizat de elevii claselor a XI-a D, XII-a B şi XII-a F, coordonaţi de profesorii  Horga Cristina, Netedu Eva, Ungureanu Doina, Ştefănucă Gabriel, care a inclus recitări, cântece, dramatizări pe tema patriotică a Marii Uniri de la 1918.



 


SIMPOZIONUL JUDEŢEAN „ARTA REUŞITEI PERSONALE ŞI PROFESIONALE”


        Membrii clubului PRO-EDUCAŢIA au organizat pe data de 8 aprilie 2013 prima ediţie a Simpozionului judeţean „Arta reuşitei personale şi profesionale”, activitate la care au participat 124 de elevi şi 35 de profesori de la unităţi şcolare liceale din judeţul Neamţ, fiecare dintre aceştia primind diplome de participare şi premii.
 Simpozionul şi-a propus dezvoltarea competenţelor antreprenoriale, a celor de comunicare asertivă, de afirmare a personalităţii şi promovarea iniţiativelor privind abordările originale, marcate de creativitate şi imaginaţie, care sporesc eficienţa didactică prin schimbul de experienţă între elevii şi cadrele didactice din unităţile şcolare de nivel liceal.
Simpozionul s-a desfăşurat pe următoarele secţiuni:
Secţiunea I- CHEIA SUCCESULUI ÎN CARIERĂ - Prezentarea viziunii asupra reuşitei personale şi profesionale.
·        Concurs de referate pentru elevi, cu tema: „Prezentarea viziunii asupra reuşitei personale şi profesionale”
·        Concurs de eseuri, studii ce caz, studii aplicative pentru profesori, pe tema: „Strategii şi modele de modele de bune practici utilizate în consilierea educaţională şi orientarea în carieră”- participare individuală;
        Secţiunea II – MARKETING INSTITUŢIONAL – Realizarea unui material de promovare a instituţiei şcolare din care face parte – concurs de postere şi pliante.
        Secţiunea III – INTERVIUL DE ANGAJARE – O PREMISĂ A REUŞITEI – Simularea unui interviu de angajare.
        Parteneri ai activităţii Clubului au fost Inspectoratul Şcolar Judeţean Neamţ şi membri ai comunităţii locale.      
      În urma feed-back-ului primit de la participanţi s-a constatat că activităţile au stârnit interesul şi au condus la atingerea scopurilor şi obiectivelor propuse, de aceea aşteptăm cu interes următoarea ediţie a simpozionului.
  

11 februarie 2014

LANSAREA CLUBULUI PRO-EDUCAŢIA C.T. „DANUBIANA” ROMAN



La iniţiativa d-nei prof. Cristina Horga, a d-nelor prof. Eva Netedu şi Doina Ungureanu a fost lansat în noiembrie 2008, Clubul PRO-EDUCAŢIA, apărut din dorinţa cadrelor didactice de a face educaţie şi în afara orelor de curs.
Echipa formată din 45 de profesori şi peste o sută de elevi îşi propune organizarea unor activităţi extraşcolare cu caracter cultural, artistic, educativ, în cadrul cărora se vor realiza dezbateri, consultări, realizarea unor activităţi speciale prin invitarea unor personalităţi din diverse domenii care să răspundă curiozităţilor elevilor dar şi prezentarea de modalităţi de consiliere psihologică a elevilor cu probleme, activităţi care vizează educaţia pentru sănătate, educaţia sexuală, educaţia nutriţională şi educaţia pentru timpul liber.
Prin activităţile desfăşurate se urmăreşte ca elevii participanţi să-şi formeze abilitatea de a-şi exprima liber opiniile şi de a iniţia acţiuni cu caracter civic, social, profesional, formativ şi informativ. Elevii au propriile lor intervenţii, sunt motivaţi în activităţile de învăţare dar şi de afirmare a personalităţii.
Sprijinul financiar al Clubului este asigurat prin parteneriat cu diverse societăţi comerciale şi prin colectarea de fonduri de la membri, profesori şi elevi, constând într-o cotizaţie lunară.
Prin strângerea de fonduri, Clubul îşi propune să fie alături de elevii defavorizaţi. Astfel, prima activitate desfăşurată s-a numit „O scrisoare trimisă lui Moş Crăciun”, prin care elevii defavorizaţi din gimnaziu,  au primit în luna decembrie, cadourile pe care le-au cerut în scrisorile respective.